Кратката форма е сред най-трудните, а умението да казваш много с малко средства – сред най-ценните.
Късометражните филми, макар и нетолкова популярни сред масовия кинозрител, са школа, през която минава почти всеки, избрал да се посвети на седмото изкуство – от студента до утвърдения режисьор. Това споделя с нас операторът Крум Родригес, чието име в киносредите няма нужда от представяне. Той е човекът зад камерата на част от добрите български филми от последните години – „Воевода“, „Слава“, „Безбог“, „Виктория“, „Цветът на хамелеона“, „Подслон“ и др.
Късометражните филми, макар и нетолкова популярни сред масовия кинозрител, са школа, през която минава почти всеки, избрал да се посвети на седмото изкуство – от студента до утвърдения режисьор. Това споделя с нас операторът Крум Родригес, чието име в киносредите няма нужда от представяне. Той е човекът зад камерата на част от добрите български филми от последните години – „Воевода“, „Слава“, „Безбог“, „Виктория“, „Цветът на хамелеона“, „Подслон“ и др.
Нараства ли популярността на смартфоните в киноиндустрията като средство за заснемане на филми?
Този конкурс е част от всеобщия прогрес, в който живеем и който ни заобикаля. Разбира се, той е неизбежен и много показателен за това как в последните години технологиите промениха генерално общите ни представи за киното като процес.
Според теб какви са предимствата на смартфона пред професионалната техника?
За мен камерата е просто един инструмент и нищо повече. Много по-важно е кой и как я използва, какво и как казва. Безспорно, съвременните смартфони имат главозамайващи функции и възможности, и какви ще са резултатите от това, тепърва ще научаваме. Единственото им сигурно предимство, за момента, в сравнение с голяма част от скъпата професионална техника, е лесният достъп до тази технология. Днес реално всеки, който пожелае, може да има смартфон, фотоапарат, евтина камера и на практика да заснеме нещо като филм.
Какви са основните характеристики на добре заснетия кадър според твоите критерии?
Основните характеристики са зададени векове преди нас. Всички фундаментални естетически принципи могат да се откриват и изучават от примерите, които намираме в живописта и фотографията. Това, което е много по-важно от добре заснетия кадър, обаче, е какво всъщност той разказва, защото основно тук се крият неговите истински качества.
Какви кадри обичаш да снимаш?
Най-интересното в нашата работа е комуникацията. А човекът в тази комуникация е основен елемент. Обичам да снимам истории, в които хората главен двигател на действието. Много са интересни човешките лица. Не съм любител на пейзажен тип кадри.