Как решиха да оползотворят тази сума продуцентите Катя Тричкова, Евтим Милошев и Алек Алексиев, ще разберете в предстоящите близо 60 минути на Епизод 1 от подкаста на NO BLINK в партньорство с Българското национално радио – „Кино с думи“! Проектът е реализиран с финансовата подкрепа по Програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.
Епизодът е записан през месец февруари – няколко седмици преди обявяването на карантинните мерки за справяне с епидемичната обстановка в страната и именно това беше причината за забавянето на официалния старт на подкаста.
Изключително много се радваме, че именно продуценти като Катя Тричкова, Евтим Милошев и Алек Алексиев приеха поканата ни да се включат в този интригуващ разговор! А ето малко повече и за самите тях:
Катя Тричкова е продуцент на едни от най-успешните български филми в последното десетилетие, сред които са „Съдилището“ и „Посоки“. През 2011 година започва съвместното й сътрудничество с режисьора Стефан Командарев и така България се завръща в Кан след повече от 28 години отсъствие с филма „Посоки“, който изправя залата във фестивалния френски град на крака. През 2019 г. Катя Тричкова е сред петте най-обещаващи продуценти в Югоизточна Европа, според класация на престижния киносайт Screen International.
Евтим Милошев е телевизионен продуцент, мажоритарен собственик в продуцентските компании „Дрийм Тийм Прадакшънс“, „Дрийм Тийм Филмс“ и председател на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти в България. Съвместно с екипа си създава едни от най-успешните български сериали и телевизионни формати, сред които – „Дървото на живота“, „Откраднат живот“, „Дяволското гърло“ „Столичани в повече“, „Сървайвър“.
Алек Алексиев е актьор и продуцент на редица късометражни филми, музикални видеоклипове и други форми на видео съдържание. Първият му пълнометражен филм като продуцент е лентата, реализирана изцяло с независимо финансиране „Доза Щастие“. Тя се превърна в най-гледаната българска продукция в кината през 2019 г.. а с представянето си в платформата на НВО GO „Доза Щастие“ беше първият български филм, който застава на челно място в Хърватия, Сърбия, Словения, Северна Македония, Черна гора и Босна и Херцеговина след премиерната си седмица.
В началото на разговора продуцентите изразиха по-скоро своя скептицизъм дали подобна инвестиция е реалистично да бъде възвърната от българска продукция заради лимита на филмовия ни пазар. Всички се обединиха около това, че за подобен успех е нужно филмът да бъде създаден така, че да резонира с аудиториите в световен мащаб и със сигурност реализиран с чуждестранни партньори. Какви възможности, все пак, стоят пред Катя, Евтим и Алек като продуценти, разполагащи с подобен бюджет (освен пътуване до Дубай, за което неминуемо се размечтаха) – чуйте в епизода!
- Световният успех на филма „Паразит“ – доказателство за перспективите пред един филм в световен мащаб, създаден с бюджет от 11.4 млн. долара;
- Необходимостта от съвместното сътрудничество с международни партньори;
- Добрите сценарии и концепция като основа на една успешна продукция;
- Промяната във възприятието на аудио-визуалното съдържание и предпочитаният формат на сериала;
- Успехът на българските сериали в национален и международен мащаб;
- Нуждата от релевантни маркетинг и концепция за разпространение;
- Основните предизвикателства пред независимите продукции в България.