Всички сме чували твърденията, че, за да се прави кино, са нужни много пари. Това е не съвсем далеч от истината, но малко се изморихме от оправданието, че нещо не се е получило, защото „Няма достатъчно финансиране.“. Затова от екипа на NO BLINK решихме в първия епизод на подкаста ни „Кино с думи“ да сбъднем една продуцентска мечта. Макар и за час, „предоставихме“ на трима български продуценти бюджета от 10 млн. лева. Те трябваше да го „похарчат“ така, че да постигнат възвръщаемост на направената инвестиция…

 

Spotify

 

Как решиха да оползотворят тази сума продуцентите Катя Тричкова, Евтим Милошев и Алек Алексиев, ще разберете в предстоящите близо 60 минути на Епизод 1 от подкаста на NO BLINK в партньорство с Българското национално радио – „Кино с думи“! Проектът е реализиран с финансовата подкрепа по Програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.

Епизодът е записан през месец февруари – няколко седмици преди обявяването на карантинните мерки за справяне с епидемичната обстановка в страната и именно това беше причината за забавянето на официалния старт на подкаста.

Изключително много се радваме, че именно продуценти като Катя Тричкова, Евтим Милошев и Алек Алексиев приеха поканата ни да се включат в този интригуващ разговор! А ето малко повече и за самите тях:

Катя Тричкова е продуцент на едни от най-успешните български филми в последното десетилетие, сред които са „Съдилището“ и „Посоки“. През 2011 година започва съвместното й сътрудничество с режисьора Стефан Командарев и така България се завръща в Кан след повече от 28 години отсъствие с филма „Посоки“, който изправя залата във фестивалния френски град на крака. През 2019 г. Катя Тричкова е сред петте най-обещаващи продуценти в Югоизточна Европа, според класация на престижния киносайт Screen International.

Евтим Милошев е телевизионен продуцент, мажоритарен собственик в продуцентските компании „Дрийм Тийм Прадакшънс“, „Дрийм Тийм Филмс“ и председател на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти в България. Съвместно с екипа си създава едни от най-успешните български сериали и телевизионни формати, сред които – „Дървото на живота“, „Откраднат живот“, „Дяволското гърло“ „Столичани в повече“, „Сървайвър“.

Алек Алексиев е актьор и продуцент на редица късометражни филми, музикални видеоклипове и други форми на видео съдържание. Първият му пълнометражен филм като продуцент е лентата, реализирана изцяло с независимо финансиране „Доза Щастие“. Тя се превърна в най-гледаната българска продукция в кината през 2019 г.. а с представянето си в платформата на НВО GO „Доза Щастие“ беше първият български филм, който застава на челно място в Хърватия, Сърбия, Словения, Северна Македония, Черна гора и Босна и Херцеговина след премиерната си седмица.

В началото на разговора продуцентите изразиха по-скоро своя скептицизъм дали подобна инвестиция е реалистично да бъде възвърната от българска продукция заради лимита на филмовия ни пазар. Всички се обединиха около това, че за подобен успех е нужно филмът да бъде създаден така, че да резонира с аудиториите в световен мащаб и със сигурност реализиран с чуждестранни партньори. Какви възможности, все пак, стоят пред Катя, Евтим и Алек като продуценти, разполагащи с подобен бюджет (освен пътуване до Дубай, за което неминуемо се размечтаха) – чуйте в епизода!

И още:

  • Световният успех на филма „Паразит“ – доказателство за перспективите пред един филм в световен мащаб, създаден с бюджет от 11.4 млн. долара;
  • Необходимостта от съвместното сътрудничество с международни партньори;
  • Добрите сценарии и концепция като основа на една успешна продукция;
  • Промяната във възприятието на аудио-визуалното съдържание и предпочитаният формат на сериала;
  • Успехът на българските сериали в национален и международен мащаб;
  • Нуждата от релевантни маркетинг и концепция за разпространение;
  • Основните предизвикателства пред независимите продукции в България.

Recommended Posts