В най-новия епизод на подкаста ни изправяме в словесна битка Киносалоните срещу Стрийминг платформите! Какви са перспективите за развитието на седмото изкуство? Ще успеят ли изцяло стрийминг платформите да изместят традиционното гледане на кино? От какво имат нужда зрителите в тези особени времена? А и къде е мястото на телевизията в тази битка за бъдещето на филмовото съдържание – неговото излъчване и създаване? Отговорите на тези и много други въпроси Таня Димова потърси заедно с Мая Калчева, Христо Христозов и Николай Йорданов!

„Киносалоните VS. Стрийминг платформите (А къде е телевизията)?“ – разглеждаме тази ожесточена борба (и има ли изобщо такава?) в близо 50 минути на Епизод 8 от подкаста на NO BLINK в партньорство с Българското национално радио – „Кино с думи“! Проектът е реализиран с финансовата подкрепа по Програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.

 

Spotify

 

Mая Калчева е маркетинг мениджър на Neterra.TV и свързаните с нея брандове и компании като NetIX, Cloudware, Sofia Data Center, Netfleet и др. Именно опитът й в представянето на филмово съдържание я убеждава в това как технологията може да му помогне да достигне до повече зрители. Това е и нейният основен аргумент в разговора – стрийминг платформите са още един канал и алтернатива на традиционния начин на гледане на кино.

Христо Христозов е разпространител на арт кино, мениджър на кино фестивали („MENAR“, „Master of Art“, „Музей на любовта“) и програмен директор на Дома на киното, както и върл привърженик на идеята, че доброто кино трябва да се гледа на голям екран. В епизода той ще защитава именно тази своя теза, но допълва, че всяко съдържание има своята платформа, а възникването на нови начини за неговото представяне създава условия на здравословна конкуренция.

Николай Йорданов е креативен продуцент, сценарист, редактор на телевизионни предавания, преподавател в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ и автор на мултимедийния роман „Не казвай на мама“. Като част от екипите на редица реалити формати, той споделя вижданията си за това какво е бъдещето на телевизията и по-специално като медия, която също предлага достъп до филмово съдържание.

Несъмнено културната индустрия пряко си кореспондира и със способите за нейното технологично възпроизвеждане. Дълго време киносалоните бяха традиционният начин за представяне на филмово съдържание. Дали обаче новата обстановка, в която ни се налага да живеем, няма изцяло да заличи тяхната функция? Пандемията затвори залите за дълго време и бурното развитие на стрийминг платформите придоби още по-осезаемо измерение.

Остават обаче множество въпроси, които професионалистите по света, не спират да си задават, а най-важният от тях – противопоставят ли се изцяло едни на други киносалоните, стрийминг платформите и телевизията? И как тези промени в представянето на кино се отразяват на възприятието на зрителите и съответно на техните нужди?

Мая Калчева, Христо Христозов и Николай Йорданов споделят повече от своята гледна точка по тези горещи теми, като обръщат внимание на специфичните разлики на кино индустрията в световен мащаб и в страната. За да чуеш повече за всички позитиви и негативи на различните способи за гледане на кино, както и за основните пречки, които стоят пред авторското съдържание и развитие на културната индустрия в България – включи се още сега в любопитния разговор в Епизод 8 на „Кино с думи“!

И още:

  • Киносалоните – традиционният начин за гледане на кино;
  • Развитието на технологиите като част от процеса на възникване на нови канали за дистрибуция на филмово съдържание;
  • Позитивите и негативите от кино преживяването на живо и онлайн;
  • Промяна на икономиката и възприятието на зрителя с появата на нови платформи;
  • Хибридни издания на кино фестивалите в България и по света;
  • Стрийминг платформите – здравословна конкуренция на киносалоните;
  • Пиратското разпространение на авторското съдържание в България като основна пречка за развитие на културната среда;
  • Промените, които провокират различните платформи, в създаването на филмово съдържание – появата на нови форми и жанрове;
  • Киното като част от образователната среда и способите за привличане на нови публики;
  • Онлайн платформите – възможности за среща в обща среда;
  • Застрашават ли стрийминг платформите изцяло телевизията и киносалоните;
  • Държавната политика по отношение на кино индустрията.

Recommended Posts