За изключително богатата си творческа биография и вълнуващи житейски моменти на проф. Дюлгеров можеш да чуеш в Епизод 16 от подкаста на NO BLINK в партньорство с Българското национално радио – „Кино с думи“! Проектът е реализиран с финансовата подкрепа по Програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.
Роден и израснал в Бургас, за него определяща е срещата му с т.нар. „бургаска четворка“ театрални режисьори – Юлия Огнянова, Вили Цанков, Леон Даниел и Методи Андонов. Проф. Дюлгеров участва и като масовка в спектакъла „Крал Пиф Паф“. Той крие от всичките си съученици за мечтата да се занимава с кинорежисура, а баща му е твърдо против синът му да се превръща в „карагьозчия“.
По време на образованието си във ВГИК преподавател в класа по кинорежисура на проф. Дюлгеров е прочутият руски режисьор Игор Таланкин. Тогава студентите, които се обучават там, са от различни краища на света, като основното условие към тях е да работят по литература на автор от родината им. Именно това е моментът, в който Георги Дюлгеров преоткрива литературата на Захари Стоянов, Йордан Радичков, Николай Хайтов.
Проф. Дюлгеров вярва, че основната биография на филма е в процеса по създаването му. За времето, в което активно твори, кинаджиите в България са едни от най-радикалните бунтари и непоклатима опозиция на управлението. Персонажите във филмите му са личности извън и срещу системата, такива, които не могат и не искат да се впишат в нея.
За вдъхновението на това един режисьор да премине „отвъд границите на бозата“, за съвместния процес с други емблематични творци и за неведомите пътища на ключовите художествени решения – можеш да чуеш в епизода!
- Детството в Бургас и влиянието на Бургаския театър върху решението да се занимава с кино режисура;
- Висшето образование в прочутия ВГИК, заедно с множество чуждестранни състуденти, и емблематичният руски режисьор Игор Таланкин като преподавател;
- Снимки на дипломния му филм „Изпит“ по Николай Хайтов в Армения и повторната му реализация в България с Филип Трифонов;
- „Човекът срещу системата“ – основна тема в творчеството на редица режисьори в България;
- Липсата на еволюционен период в България, който да създаде предпоставки за дългосрочното развитие на интелигенцията;
- Симбиозата между документалното начало и художествения експеримент и фикцията във филмите на проф. Дюлгеров;
- Влиянието на личността на Рангел Вълчанов върху творчеството на проф. Дюлгеров;
- Митологичната линия в „Мера според мера“ и случайността, която помага за нейното развитие във филма;
- Дългогодишното сътрудничество с Руси Чанев и работата в тандем – конфликтът като основен двигател;
- Студийните кина и срещите със зрители в миналото и сега;
- Актьорът като съавтор по време на снимки;
- Процесът на избор на актьори чрез театъра и работата с натуршчици;
- Финалът на филма като пътеводител в написването на сценария и по време на снимачния процес.