Ежедневно се изправяме пред множество избори, свързани с желанието ни за развитие и усъвършенстване в професионалния ни път. Именно за избора да получиш кино образованието си в България ще си поговорим с нашите събеседници, които правят първите си стъпки в това да създават свои филми. Новата вълна се задава и носи надежда за бъдещето на българското кино!

За образованието за кино в българските университети и академии по изкуствата си говорим с Теодора-Косара Попова, Ради Стоянов и Христо Иванов в тези 60 минути на Епизод 18 от подкаста на NO BLINK в партньорство с Българското национално радио – „Кино с думи“! Проектът е реализиран с финансовата подкрепа по Програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.

Spotify

Теодора-Косара Попова е студентка по кино режисура в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“. За филма си „Танда“ тя получава първата номинация за българска лента за студентски „Оскар“.

Ради Стоянов е студент в Нов български университет и участва в Майсторския клас по кино режисура на проф. Георги Дюлгеров. Филмът му „XVII“ е отличен на София Филм Фест „На брега“, селектиран за участие в конкурса за късометражен филм на Jameson и на няколко международни фестивала в Англия, Унгария и др.

Христо Иванов е студент по кино режисура в Югозападния университет „Неофит Рилски“ в Благоевград. Режисьор е на документалния филм „По делата се познават“.

Какво стои пред българското кино и неговото развитие? Фундаментален въпрос, на който, сигурни сме, не само екипът ни, но и всички, обичащи това изкуство, си задават…

Решихме да ви срещнем с гледните точки на трима млади и талантливи творци, които са в началото на своя професионален път. Те ни споделят повече за образованието за кино в България – основата, върху която градят своите знания и умения. В разговора ни можете да разберете повече за това какъв е обучителният процес, какво им носи и успява ли по някакъв начин да предостави, съизмеримо с темпото на днешния ден, перспективи за развитие.

И още:

  • За решението да учиш и да се занимаваш с кино;
  • Ценният опит на работата в екип и в различни професионални роли;
  • Основата, на която трябва да стъпва обучението за киното;
  • Нуждата от доброто общуване с екипа и формиране на общата цел;
  • Чувствителността – неразделна част от занаятчийските умения в създаването на филми;
  • Образованието в академия – не просто получаване на практически знания за посвещаване в занаят, а акцент върху основополагащи знания за изкуството;
  • Новата вълна авторско българско кино – какво е нужно, за да реализира потенциала си тя;
  • Фундаменталните липси в образованието за кино в България и професионалната среда;
  • Изборите и перспективите за развитие след завършване на висшето образование.

Recommended Posts